Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

torsdag 2 juni 2011

DT-Sindra

Nästa DT-tjej att få komma ut i ljuset är Sindra! Hon har faktiskt varit med ändå från starten i oktober och hjälpt mig otroligt på många sätt och vis, tack vännen! :-) Lite tokigt att hon inte blivit presenterad här på bloggen förut men nu så, nu är det dags!

*


Marianne Gille heter jag, mer känd som Sindra i pysslevärlden. Jag är en 50-talist som började med korttillverkning i oktober 2007. Det var helt enkelt så att jag fick för mig att göra egna julkort det året, så jag köpte på mig lite pysselgrejer på måfå och satte igång, och på den vägen är det  ;)

Eftersom jag började med korttillverkning så har jag, i stort sett, blivit kvar där. Det är roligt med olika vikningar, det ser jag som en utmaning som måste testas.
  Jag gillar även att vika askar, väskor och liknande. Det händer också att jag altrar något.  Till mitt barnbarns födelse gjorde jag en blöjtårta med bara pappersdekorationer på. Det var riktigt roligt! Däremot har jag alltid sagt att jag ALDRIG skulle göra Layouter, men det har jag fått ta tillbaka. Jag har gjort EN, än så länge är det väl bäst att tillägga ;)

Jag tycker inte själv att jag har någon speciell stil. Jag gillar att testa alla möjliga stilar och tekniker. Vilka färger det blir är helt olika. Dels beror det ju på vem det är som ska få alstret, dels på vad för papper jag får i min hand och humöret för dagen ;) Jag försöker att göra ett alster som stämmer in på mottagaren, det är inte alltid det lättaste ;) Min dotter säger att hon ser direkt att det är jag som har gjort alstret, så någon sorts stil har jag tydligen ändå ;)

Sindra har här gjort ett kort med papper och stickersbokstäver från Glitz, blomma från Prima, halvpärlor med PearlMaker och ett rosa organzaband.



Att pyssla ger mig så mycket glädje. Jag brukar säga att den ger dubbel glädje, och blir det full pott så är den till och med tredubbel! Jag har roligt när jag gör
till exempel ett kort, mottagaren blir glad när den får kortet, och är det
dessutom en beställning som beställaren är nöjd med, är det tredubbel glädje!

Det jag inte kan vara utan är skärmaskinen. Den använder jag ständigt och det är också vad jag rekommenderar nybörjare att köpa som första verktyg och att köpa till bigen också så det blir lätt att göra raka fina vikningar. Stämplar är jag
också svag för, och blommor, bling och band, bara för att nämna en del av mina
favoriter ;)

Det är så roligt att få den stora äran att få vara en del av DesignTeamet hos smått o gott! Jag hoppas att jag inspirerar er som hittar hit till nya idéer i ert
skapande.

Välkommen till min blogg.  http://sindras-gnistor.blogspot.com/

*

Tack för det Sindra och kul att du fortfarande vill vara kvar :-) Kram på dig! 

1 kommentar:

  1. Det är så otroligt roligt att vara DT-tjej hos dig Monica! :) Glad att du vill ha mig kvar :) Kramis!

    Det funkar inte för mig att logga in så jag kan skriva kommentar, varken här eller i andra bloggar :(
    Så jag skriver som Anonym, men det är jag, Sindra ;)

    SvaraRadera