Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

lördag 18 juni 2011

Mätsticka till en liten tjej

 Här har jag gjort en variant av mätsticka till en liten tjej som döptes nu i maj. De söta papperen från Primas So Cute! Collection passade perfekt att skära ut de små figurerna och göra mer 3-D-effekt med dem!




 Till mätstickan gjorde jag även ett litet kort i form av en klänning - hade inte testat denna variant än och den var väldigt rolig att göra.

Siffrorna skar jag ut med Slicen, en maskin som både skär, embossar och ritar! Man får mer än gärna komma ner i butiken och testa på :-)


Till gräs använde jag ett grönt mönsterpapper och inte ett cardstock. Detta för att jag ville ha lite mer liv i det och detta mönsterpapper från Glitz var melerat.

Det var allt för denna dag, hoppas du blivit inspirerad att göra en mätsticka för det var riktigt kul!


 Hoppas helgen blir full av pyssel för er!

*monica*

3 kommentarer:

  1. Så söt och en annorlunda passande dopgåva. kramar bibbi

    SvaraRadera
  2. En låååång mätsticka kräver ett låååångt inlägg...hihihi ;)
    Jag har ju sett den på riktigt, och dopkortet med, och de är såååå fina! :))

    Önskar dig en toppendag! :)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Jättefin mätsticka, verkligen kul och sätta upp på en liten tjejs vägg!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera