Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

måndag 27 juni 2011

Och nu... DT-Lisa!

Nu är det dags för en till presentation av en av mina DT-tjejer!
 
Huvudpersonen denna dag är Lisa och hon gör så otroligt vackra kort i romantisk shabby chic/vintage stil - så fina! Kolla bara in kortet hon har gjort nedan och på lördag kommer hon att lägga ut sitt första inlägg här i bloggen och det ser jag verkligen fram emot :-)
 
Kul att du vill vara med som gäst-dt Lisa, varmt välkommen med i gänget och det ska bli spännande och se vad du hittar på!

*

Jag heter Lisa och är född i juli år 1997.

Jag har ända sedan liten älskat allt papperspyssel och liknande. När jag var 10 år upptäckte jag scrapbooking. Men det var för ungefär 2 år sedan som jag upptäckte hur stort detta egentligen var. Att man inte bara kunde göra LOs, utan även altra och göra kort. Jag var från 12 års ålder helt fast vid scrapbooking, framför allt kortmakeri. Jag startade min blogg i februari 2010, för att kunna samla alla mina alster på ett och samma ställe.
En rolig grej med just kortmakeri är att man kan se en sådan stor utveckling. Jag själv kan se hur jag utvecklats väldigt mycket. Från att måla med färgpennor, till att måla med distresser, eller från att klippa alla papper till att skära dem med skärmaskin.

Min inspiration får jag dels från Magnolia Ink tidningarna, men mest från alla dessa bloggare som gör så underbara alster och även tipsar om olika produkter och tekniker. Hade det inte varit för alla dessa bloggar hade jag nog inte haft en aning om vad en tex en cuttlebug är. Min favorit-kortmakare är Camilla (http://pysselsidan.blogspot.com). Hon är med i Magnolias designteam och gör så makalöst vackra kort!
Jag kan även få inspiration från när jag är i olika scrapbookingbutiker eller mässor.
Två gånger om året anordnas det en mässa i Uppsala, som jag brukar gå på. Detta år var ju även Smått o Gott vara med, vilket var jättekul! :D

Jag gör helst kort när jag scrappar, och då brukar jag för det mesta använda Magnoliastämplar som motiv. Jag älskar den slitna stilen på papper - shabby chic, romantisk, vintage... Skulle jag beskriva min stil så har den varierat en del, men det känns som att jag hittat den nu. På mina kort finns det nästan alltid med ett motiv, ibland utstansat med min cuttlebug, sydda kanter som är chalkade med brun färg, spets, lite pearls och ibland en tag och en massa rosor! Figurerna på mina alster målar jag alltid med Distress Ink. Mina kort är oftast i storleken 15x15cm.
Skulle jag få välja tre scrapprylar som jag inte kan vara utan så blir det nog min cuttlebug, distresser och magnoliastämplar tror jag.. ;)

Att få vara gäst-DT hos Smått o Gott i tre månader ser jag som en liten utmaning. Jag tycker att ska bli jätteskoj att för första gången pröva på detta med designteam :)

Det var nog allt om mig ;)

Hälsningar Lisa


Lisa har här använt papper från Pion Design, stämpel från Whiff of Joy och rosor som finns att köpa styckevis i butiken.




Visst är kortet fint!? Det kommer som skrivet komma mer av Lisas imponerande alster, så håll utkik här på bloggen ;-) Ha en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Sååå fint kort, bara älskar färgerna!!

    kram Katja

    SvaraRadera
  2. Du är makalöst duktig Lisa!
    Har följt dig ett tag nu och du har verkligen utvecklats något otroligt snabbt!
    Din färgläggning är makalöst bra och jag gillar din stil på kort!
    Ska bli kul att även följa dig här!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera