Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

tisdag 5 oktober 2010

Nu händer det grejer!

Äntligen har butiken öppnat och det är full fart! Det är riktigt härligt att vara igång, få stå i sin alldeles egna butik och känna att man är på rätt plats!

I butiken finns papper från Prima, My Minds Eye och Glitz, Vilda-stämplar, Prima-blommor, lite bling, verktyg, fina band samt så har jag tagit hem Tim Holtz produkter som t.e.x Stickles och Distresser. Dessutom så har jag fått hem nya söta tomtar och andra figurer för porslinsmålning - kom in och titta vad som finns i hyllorna!

Är du inte den som sitter och pysslar så har jag även nåt för dig: kaffe och te på lösvikt. Jag har fått in många goda blandningar, en del gamla godingar samt några oväntade som t.ex. Polkagris - ett te med pepparmint och jordgubb - en riktigt höjdare om man känner sig krasslig i halsen!

I dagarna ska nya stämplar från Whiff of Joy komma in samt lite mer papper - stämplarna har varit på vift i världen i snart tre veckor så de är verkligen efterlängtade!

På onsdagarna har det tidigare varit porslinskurser men nu ska jag och Linda som har haft dessa kurser, köra en kombo - alltså så kan man komma in och pyssla med det man känner för, porslin eller scrapbooking. Det finns ett stort bord i lokalen så plats ska nog inte vara ett bekymmer.

Längre fram i höst så kommer det även information om de kurser som kommer att erbjudas i affären och även om olika spännande evenemang. Finns det något inom detta med scrapbooking, porslin, kaffe eller te som du skulle vilja veta mer om - skicka gärna ett mail och berätta så ska jag titta om det är något jag kan hjälpa till med!

Jag hoppas vi ses i butiken någon dag, du är så välkommen!

1 kommentar:

  1. Halloj! Nu har jag länkat från smått o gotts logga hit från min blogg.
    Kramis

    SvaraRadera