Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

söndag 8 maj 2011

Layout i brunt och lila

Äntligen har jag fått till en layout, har saknat det efter en period av kort och altrade saker...

Jag har gömt journalingen på en tag bakom kortet, gjort hål med min Crop-A-Dile och trätt band igenom öljetterna. Jag har även skrapat runt fotot med min pincett och sen haft på blommor.

Blommorna satte jag i tre hörn vilket bildar en trekant - detta leder ögat över layouten. Lite pärlor gjorda med Pearl Maker och sen ritat med en vit penna runt om på cardstocken.

Allting på denna layout finns i butiken, även detta band med pärlor. Missa inte att det finns en uppsjö av blommor här hos smått o gott, Prima-blommor och ett bord fullt med rosor! Vissa Prima-blommor säljes även styckevis, kom in och kika!


Layouten är inspirerad utav en äldre Ingvild Bolme-layout.

2 kommentarer:

  1. Hej Monica!
    Hoppas du haft en skön helg i det fina vädret!
    Tack för tipset att stämpla med distresser, jag provade i helgen och det fungerade utmärkt tillsammans med Promarker. testade även att måla på det tunna pappret och det gick jättebra.
    Vilken fin LO du knåpat ihop!
    Vi ses!
    Karin

    SvaraRadera
  2. Hej hej :)
    Vad roligt att du tyckte tipset var vettigt! Jag tycker det är en stor skillnad och måla med Promarker på det pappret än på akvarellpapper. Blir bättre resultat och går mycket smidigare :) Dessutom så går det inte lika mycket bläck åt...

    Tack för komplimangen om LO´n! Det kan vara svårt att göra en LO om en själv men det får man väl träna på helt enkelt ;)

    Ha en bra vecka så ses vi!
    Monica

    SvaraRadera