Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

söndag 27 februari 2011

Livsalbum med frågebox, Del 1

Här har jag gjort ett Livsalbum från scratch, har använt bian till och göra albumet, dekorerat med bl.a. Prima-blommor- och papper. I detta album ska frågor svaras på och skrivas under rätt flik, se nästa bild.

Inuti gjorde jag tre avskiljare med varsin flik som det stod "Dåtid", "Nutid", "Framtid" på och det beror på vilken fråga man drar ur boxen (som visas i Livsalbum med frågebox, Del 2 i övermorgon) var man ska skriva sitt svar.

Allt finns som vanligt i butiken, även Bind-It-All-maskinen. Dock finns ej texten i butiken då den är utstansad med hjälp av Prickans Cuttlebug.

Här är första uppslaget med en stämpel från Whiff of Joy och ett brev till mottagaren.

Här ser man avskiljarna tydligare och mellan dessa är det mycket papper att skriva sina svar på eftersom det är över 150 frågor att besvara i boxen... Självklart får mottagaren välja vilka frågor hon vill besvara :)

3 kommentarer:

  1. Hej och tack för din kommentar i min blogg!
    Bra idé att spara visarna :)

    Stämpeln heter Birdhouse och kommer från Serendipity stamps, inköpt hos Hobby och Hantverk.

    Livsalbumet är så snyggt! Blev jätteimponerad av det när jag såg det i butiken!

    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera
  2. Hur läcker som helst, vilken bra idè! Och vilket arbete, den är jättesnygg :) kramar bibbi

    SvaraRadera
  3. En helt underbar bok! Vilken kul idé du har kommit på! Den blir säkert uppskattad av mottagaren! :)

    SvaraRadera