Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

tisdag 1 mars 2011

Livsalbum med frågebox, Del 2

Här är både albumet och frågeboxen. Boxen har måtten 15x15 och är 8cm hög och köper man boxen så ligger det även ett minialbum inuti man kan altra. Detta har jag inte använt denna gång utan ligger och väntar på sin tur att bli scrappad :)

Närbild på boxens lock. En hel del blommor från Prima och andra rosor gick åt :)

Kanterna på boxen har jag chalkat med en lila Powder Puff-dyna och sen även chalkat in Prima-papperen med samma färg. Mottagarens favoritfärg är lila så färgen var redan given innan jag började...

Ännu en närbild. För att asken inte skulle bli så platt så blev det som ett handtag ovanpå locket och under det två väggar att luta blommorna på så de låg som i en backe.

Slutligen en bild på boxen och alla dess frågor inuti. Dessa skrev jag ut på samma, lite hårdare papper som inuti albumet, skar dem i remsor och rullade sedan allihopa. Det tog sin lilla tid att göra detta men det var det helt klart värt när man äntligen fick ge bort presenten till slut... :)

6 kommentarer:

  1. Så vacker och så många härliga blommor :) Vaccker lila färg, fint med lite blandade färger på pappret. kramar bili

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad jag gillar den här asken! Så troligt fin! Vilken härlig blomsterprakt! :)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. och den var ju så rolig och göra med :) hade bakelser i tankarna som inspiration när jag skulle dekorera... Så då blev det så här ;)

    Det blir nog en till att ha som inspiration här i butiken, när vet jag inte men så småningom :)

    SvaraRadera
  4. Jaaa, gör en till så jag får se den på riktigt! :))

    SvaraRadera
  5. Locket är såååå underbart!!

    SvaraRadera
  6. åh, tack ska du ha elisabet! prova du också - riktigt kul och inte ha några hämningar utan bara ösa på blommor ;D

    SvaraRadera