Tror jag har varit oklar med hur det just nu ser ut med butiken och det ber jag om ursäkt för! Smått o gott finns inte längre utan vi har gått ihop tre företag till ett och samma - Scrapdraken HB - som numera finns i Smått o gott´s tidigare lokaler. Vill du veta mer och få snabb info så är det smidigare att direkt gå in på Scrapdrakens blogg eller webbshop - nya varor kommer varje vecka och vi försöker göra inspirationsalster hela tiden! Dock kommer jag att ha kvar denna blogg ett tag till för er som faktiskt går in här och kollar :-) Hoppas ni kommer in och hälsar på i den nya butiken! Ha det bra! - Monica

fredag 23 september 2011

Scrappa även de vardagliga sakerna...

Att göra layouter och fylla album med en massa sidor är ju inte bara att scrappa om de glada stunderna, man vill gärna få med vardagen och sånt som kan vara viktigt att komma ihåg. Därför visar jag idag en layout på min son som var riktigt arg vid fototillfället, verkligen ett sånt minne man vill komma ihåg senare men kanske lätt glömmer om man inte bevarar det på något sätt. Vilket humör min son kunde ha... ;-)

Detta var en snabb layout med papper från Basic Grey, lite band och blommor och texten utskriven med Slicen. Man får väldigt gärna komma ner och testa den Slice jag har här - jag lovar, den är riktigt rolig att använda!

Jag rispade fotot med en kniv runt kanterna, detta för att markera fotot lite och få det att poppa upp från layouten. Runt tagen ritade jag med en vit penna och runt mönsterpapper och cardstock färgade jag in med Distress Ink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar